پرش به محتوا

ساندویچ پانل اتاق تمیز - کلین روم

اتاق تمیز یا کلین روم، اتاقی است که میزان تراکم ذرات هوا در آن قابل کنترل باشد و به نحوی ساخته شود که تعداد ذرات معلق در فضا از حد مجاز بیشتر نشود و پارامترهای مرتبط دیگر از جمله دما، رطوبت و فشار نیز تحت کنترل قرار گیرد. اتاق تمیز اصولا به محیطی گفته می‌شود که جهت تولید و یا تحقیقات علمی و صنعتی در آن فعالیت‌هایی صورت می‌گیرد و در این محیط مقدار آلاینده‌­های زیست محیطی بسیار پایین­‌تر از حد معمول فضای یک محیط بسته می‌باشد. آلاینده‌های معمول عبارتند از: گرد و غبار، میکروب‌ های معلق در فضا و بخار مایعات محیطی.

راهکار و محصولات پارس پانل برای اتاق تمیز

ساندویچ پانل XPS

برای  مشاوره در زمینه سقف و دیوار اتاق تمیز با ما تماس بگیرید

اتاق تمیز چه ویژگیهایی دارد؟

اتاق تمیز باید دارای سیستم فیلتراسیون و تهویه هوا باشد تا بتواند به طور مداوم هوای عاری از ذرات را وارد اتاق کند. فرآیندهایی که در اتاق تمیز انجام می‌شود باید به گونه‌ای طراحی شده باشند که تا باعث ایجاد ذرات معلق نشوند. افرادی که در آن حضور دارند باید به گونه‌ای لباس بپوشند که هیچ گونه ذره‌ای از آن عبور نکند و همچنین خود لباس نیز ذرات را تولید نکند. قوانین اتاق تمیز به گونه‌ای باشند که انتقال ذرات در مناطق خاص به حداقل ممکن برسند. و در نهایت اتاق تمیز باید از موادی ساخته شده باشد که باعث ایجاد ذرات معلق نشود و ذرات را پخش نکند.

نحوه کارکرد اتاق تمیز به چه صورت است؟

سیستم تهویه مطبوع اتاق تمیز به گونه‌ای طراحی می‌شود تا علاوه بر جریان یافتن هوای تازه از بیرون، آلودگی‌ها از آن حذف شود. برای این منظور از وسایل سرمایش و گرمایشی چون چیلر تراکمی، بویلر و هواسازهای هایژنیک استفاده می‌شود تا رطوبت و دمای موردنیاز هوا را تامین کنند و نیز هوای آن را از فیلترهای مختلف رد کنند تا مجددا قابل استفاده شود.

اتاق تمیز در چه صنایعی کاربرد دارد؟

با پیشرفت‌هایی که روز به روز در ابعاد گوناگون علمی و صنعتی حاصل می‌شود تجهیزات و دستگاه­‌های بسیار حساس و دقیق ساخته می­‌شود که بدون داشتن اتاق تمیز یا کلین روم ساخت آن­ها امکان پذیر نیست. اتاق تمیز در ایران در صنایع داروسازی، صنایع خودرویی، کامپیوتر، صنایع فضائی، صنایع غذائی، صنایع اپتیک، ساخت دی‌وی‌دی و الکترونیک و بسیاری صنایع دیگر استفاده می‌شود.

چه نوع مصالحی برای ساخت اتاق تمیز مناسب هستند؟

مصالحی که برای ساخت اتاق تمیز به کار می روند، باید صاف و تمیز بوده، عایق باشند، در برابر مواد شیمیایی مقاوم باشند، سبک باشند و از ورود هر گونه هوا به داخل اتاق جلوگیری کنند. ساندویچ پانل به دلیل اینکه تمام ویژگی‌های فوق را دارد به صورت گسترده در اتاق تمیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به ویژگی‌های گفته شده، تولید ساندویچ پانل اتاق تمیز دقت بیشتری را می‌طلبد که شرکت پارس پانل با توجه به سال‌ها تجربه تولید این نوع ساندویچ پانل در این زمینه محصولاتی با کیفیت عالی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. برای دریافت مشاوره در زمینه ساخت اتاق تمیز، با کارشناسان شرکت پارس پانل تماس بگیرید.